четвъртък, 19 май 2011 г.

Да започнем свежо деня !

Често ли пиете фрешове? Ако е така, поздравяваме ви за отличния избор. Ако пък с пренебрежение се отнасяте към тях, продължете с четенето и се уверете сами в тяхната полезност,

Просто защото един от целесъобразните начини да бъдат извлечени ценните съставки от повечето плодове и зеленчуци е те да бъдат прясно изцедени.

Ябълков сок

Ябълката е пълна с хранителни вещества. Плодът е богат на различни фитонутриенти, включително витамини А и Е, и бета-каротин. Тези съединения имат съществено значение за здравето, включително за понижаване риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет и астма. Ябълките съдържат и витамин B и C, калий, магнезий и фосфор в малки количества. В състава на плода влиза и пектин, който спомага за намаляването на "лошия" холестерол. Пектинът, както и другите форми на растителни влакна, помагат за поддържането на здравето на храносмилателната система.

Гроздов сок

Лечебните свойства и антиоксидантното действие на гроздето са широко известни. Екип от американски учени от университета в Синсинати наскоро откри поредното ценно качество на гроздето за подобряване на когнитивните способности и засилване на паметта и концентрацията. Резултатите от изследването показват, че участниците, които пият гроздов сок, показват по-добри резултати на тестове, оценяващи менталните функции и способността за запаметяване.

Богат на витамин B и C, гроздовият сок съдържа и калий, йод, желязо, мед и калций. Гроздето помага в борбата със стреса и пречистването на тялото от токсините. Гроздовият сок е и изключително тонизираща напитка, от полза при проблеми като запек, сърдечни заболявания, алергии и подагра.

Сок от нар

Известно е, че сокът от нар е полезен за сърцето, намалява риска от онкологични заболявания и дори спомага повишаването на сексуалната активност.

Последните изследвания, свързани с полезните свойства на нара, сочат, че редовната консумация на фреша може да помогне в борбата с измененията, които настъпват в тялото с напредване на възрастта.

Сокът от нар, в 100 мл течност, има 3 пъти повече антиоксиданти, отколкото червеното вино и зеления чай. Учени споделят, че високото съдържание на антиоксиданти не само помага за предотвратяване на атеросклероза, но може да обърне развитието на това заболяване.

Друго проучване, публикувано в сп. Neurobiology of Disease, показва, че сокът от нар е полезен за предотвратяването или забавянето на развитието на болестта на Алцхаймер.

Лимонов сок

Лимонът е полезен предимно с богатото си съдържание на витамин С, B, рибофлавин, калций, фосфор, магнезий. Съдържа полезни протеини и въглехидрати. Наличието на антиоксиданти помага за подобряване на имунитета на организма.

Лимонът е от полза и за загубата на тегло и за детоксикацията на организма.

Тъй като цитрусовият плод е богат източник на витамин С, консумацията на лимонов сок благоприятства за подмладяване на кожата и допринася за придобиването на блясък на лицето. Втриването на няколко капки от течността в косата след измиване пък й придават блясък и обем.

Сок от моркови

Богат на бета-каротин, сокът от моркови е "складова база" на множество витамини и минерали, като например витамини В, С и К, калий, калций, фосфор, цинк, алуминий, натрий, магнезий, желязо, мед и други минерали. Бета-каротинът е отличен антиоксидант и има антиракови, антистареещи и противовъзпалителни свойства.

Консумацията на сок от моркови помага за намаляване на LDL "лошия" холестерол и укрепва кръвоносните съдове. Освен това, може да облекчи спазми и е полезен за нормализиране на храносмилането.

Фреш от моркови се препоръчва и по време на бременност, тъй като е полезен за развитието на плода.

Сок от червено цвекло

Червеното цвекло съдържа витамини В и С, калий, магнезий и желязо. Смята се, че помага за намаляване на теглото, както и за проблеми със съня. Комбинацията от сок от моркови и червено цвекло е полезна за облекчаване симптомите на менопауза.

Изследване показа, че една чаша сок от червено цвекло на ден може да намали значително кръвното налягане в рамките на 24 часа.

Освен това, натуралната напитка е полезна за сърцето, издръжливостта на мускулите, подобрява тонуса и зарежда с прилив на енергия.

Сок от червени боровинки

Плодовете на боровинката са богати на витамини, микроелементи, минерали, дъбилни вещества и флавоноиди, есенциални мастни киселини - линолеова киселина (Омега-6), алфа линолеова киселина (Омега-3), каротеноиди и фитостероли. Поради полезните си качества, консумацията на сок от червени боровинки помага за предотвратяване на редица заболявания, включително сърдечно-съдови и рак.

Изследване показа, че пиенето на сок от червени боровинки може да блокира инфекция на пикочните пътища, като пречи на бактериите да прилепнат към клетъчните стени. Танините имат антиадхезивни свойства срещу бактериите - възпрепятстват полепването и задържането им за стената на пикочния мехур и уретрата, с което предпазват от инфекции на уринарния тракт.

Тъй като боровинковият сок съдържа оксалати, консумацията му не е препоръчителна за хора, които имат камъни в бъбреците. Диетата при оксалатни камъни не трябва да съдържа повече от 50 мг оксалати на ден.

Приготвянето на натурални сокове в домашни условия действително отнема повече време, отколкото наливането и изпиването му от шише готов продукт, повечето от които с неясни качества. Поради ценните свойства на плодовете и зеленчуците, специалистите по хранене препоръчват да консумираме най-малко две чаши прясно изцеден сок на ден.

Няма коментари:

Публикуване на коментар